Historie

Tak tímto prototypem (v.č. 001) začala v roce 1993 fa ERLAN jako jedna z prvních v Československu výrobu spacích kabin.

Avia - Erlan


A zde je definitivní podoba dodnes velmi rozšířeného typu spacích kabin s označením SDM-4. Pro tehdy nejrozšířenější vozidla byla ideálním kompromisem protichůdných požadavků (váhových, prostorových, ceno  vých). Úspěšný design je dodnes uplatněn u varianty Clasic kabiny typu EN 3.

  SDM-4


Podstatně náročnější na vývoj byla přestavba kabin vozidel Avia 31, na variantu TIR s 2 lůžky nad sebou umístěnými za sedadly. Velikost vnitřního prostoru a vybavením patří dodnes k nejlepším úpravám vozů Avia. Pro lepší přístupnost k agregátům bylo u této kabiny vyřešeno částečným sklápěním kabiny.

EN 2 - spací nástavba ERLAN  

 


Vývojová řada kabin u vozidla Avia byla ukončena 2 lůžkovým typem 2E.