Historie
Tak tímto prototypem (v.č. 001) začala v roce 1993 fa ERLAN jako jedna z prvních v Československu výrobu spacích kabin.
A zde je definitivní podoba dodnes velmi rozšířeného typu spacích kabin s označením SDM-4. Pro tehdy nejrozšířenější vozidla byla ideálním kompromisem protichůdných požadavků (váhových, prostorových, ceno vých). Úspěšný design je dodnes uplatněn u varianty Clasic kabiny typu EN 3.
Podstatně náročnější na vývoj byla přestavba kabin vozidel Avia 31, na variantu TIR s 2 lůžky nad sebou umístěnými za sedadly. Velikost vnitřního prostoru a vybavením patří dodnes k nejlepším úpravám vozů Avia. Pro lepší přístupnost k agregátům bylo u této kabiny vyřešeno částečným sklápěním kabiny.
Vývojová řada kabin u vozidla Avia byla ukončena 2 lůžkovým typem 2E.